Wat doen we nou eigenlijk?

Er wordt steeds aan ons gevraagd waar we nou eigenlijk de hele dag mee bezig zijn. We zullen het uitleggen.
‘s Morgens om kwart voor zeven gaat de wekker. Dan staan we op en zorgen dat we op tijd zijn om om zeven uur de kinderen uit bed te halen. Ze douchen allemaal ‘s morgens en bij de meiden is het altijd een heel water ballet! Tot dat we gaan ontbijten kunnen ze even spelen. Het ontbijt voor de kinderen bestaat uit een glas warme melk en boterhammen die ze in de melk soppen. Na het ontbijt moeten ze hun huiswerk afmaken. De kinderen krijgen erg veel huiswerk, ze zijn er ongeveer 3 uur per dag mee bezig.
Om negen uur eten de kinderen dal bhat (rijst met linzen en groente curry) en wij ontbijten met brood en eieren. Dan moeten ze hun schooluniform aantrekken en is het tijd om naar school te gaan. De school is dicht bij maar het is toch vaak nog haasten om op tijd te zijn. Ik snap ineens waarom de moeders op school er soms een beetje verhit uitzien als ze aankomen. Ik leef vanaf nu elke dag met ze mee!Om tien uur begint de school en hebben wij vrije tijd. We doen wel dingen voor het huis, boodschappen of helpen met het bijhouden van de dossiers, maar we kunnen ook zelf dingen gaan ondernemen.

Om twaalf uur eten wij dal bhat en dan hebben we nog tot tien voor vier om te doen wat we willen.Om vier uur halen we de kinderen uit school. Thuis kleden ze zich om en kunnen ze even spelen tot het tijd is voor de snack. Ze krijgen dan roti (een soort gefrituurd broodje) of noedels. Daarna huiswerk maken. Wij helpen ze daarbij. Vooral met engels en rekenen (ja ik blijf de tafels erin stampen!). Als ze hun huiswerk af hebben kunnen ze gaan spelen en om zeven uur kan iedereen gaan spelen.

Om ongeveer half 8 eten de kinderen dal bhat. Als de kinderen gegeten hebben eten wij ook dal bhat. Daarna lezen we een verhaaltje voor en is het bedtijd.Op zaterdag hebben de kinderen een vrije dag, en dan zijn we de hele dag bezig met spelen, huiswerk en de competitie (wie kan het beste touwtje springen, bowlen, een soort steps en hardlopen. Op zaterdag mogen de kinderen ook in het zwembadje dat ze van een vrijwilliger hebben gekregen. Het moet wel eerst gevuld worden met grondwater wat we op pompen maar dan hebben ze wel de grootste lol! (Zelfs Jurgen is er al een keer in geweest tot groot plezier van de kinderen, de spetters vlogen bijna tot ons balkon!).

Zoals je kunt lezen vervelen we ons zeker niet! Dit was een beetje het programma van de dag. De volgende keer zullen we vertellen wat we allemaal mee maken als de kinderen naar school zijn.
Barbara en de kinderen spelen Carrom boarden
Close
Barbara en de kinderen spelen Carrom boarden
Op zaterdag is het tijd voor "Competition". En bloed fanatiek dat ze zijn!
Close
Op zaterdag is het tijd voor "Competition". En bloed fanatiek dat ze zijn!
De kinderen en de vrijwilligers op het vliegveld
Close
De kinderen en de vrijwilligers op het vliegveld
Een foto met een knipoog. ;-)
Close
Een foto met een knipoog. šŸ˜‰
Het zwembadje dat een van de eerste vrijwilligers had meegenomen.
Close
Het zwembadje dat een van de eerste vrijwilligers had meegenomen.
Spetteren is natuurlijk het leukst!
Close
Spetteren is natuurlijk het leukst!
 
De school waar de kinderen les krijgen. Vrij snel daarna gingen de kinderen naar een ander schoolgebouw.
Close
De school waar de kinderen les krijgen. Vrij snel daarna gingen de kinderen naar een ander schoolgebouw.
Dit is een schoollokaaltje in het schoolgebouw waar de kinderen nu naar school gaan.
Close
Dit is een schoollokaaltje in het schoolgebouw waar de kinderen nu naar school gaan.
Het kindertehuis zit op de onderste verdieping van dit gebouw. De vrijwilligers waaaronder wij slapen op de verdieping daarboven.
Close
Het kindertehuis zit op de onderste verdieping van dit gebouw. De vrijwilligers waaaronder wij slapen op de verdieping daarboven.
Nepal+Holland Power!
Close
Nepal+Holland Power!
 
Dit bericht is geplaatst in 2005-2006 - Nepal2Holland en getagd, . Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.