De kop is er af

Volgens Confucius begint elke reis van 1.000 mijl met een enkele stap. Bij ons was het weliswaar een enkele trap, maar we zijn begonnen!

No photos found for specified shortcode

Het was nog een heel gedoe, en je zou denken dat je met zo’n lange voorbereiding je deadline toch wel kan halen. Maar 10:00 uur vertrekken lukte niet helemaal. Een minuut of 20 later dan gepland reden we echter wel echt weg, en daar waren we best trots op. De 20 minuten vertraging kwam natuurlijk niet door ons. We werden opgehouden door het uitzwaaicomité. Maar dat leverde wel mooi de eerste sponsorgelden op!

Na vertrek moesten we al snel weer stoppen voor het droppen van onze travelbug genaamd Fietsen, Fietsen Fietsen met de hele Familie in een geocache vlak bij ons huis. Dit voorwerp dat je op internet kan volgen kregen we als afscheidscadeautje en wij hebben hem als opdracht meegegeven dat hij van geocache naar geocache tot aan Gibraltar moet reizen.  Als hij daar eenmaal is geweest moet hij weer terug naar Deventer. Wie zal er het eerste zijn?

No photos found for specified shortcode

Het weer was de eerste dagen niet al te best. Op drie van de vijf dagen zijn we natgeregend zodat het water door onze schoenen liep. En op één dag mocht Jurgen zich rond de tent uitleven om het waterbed wat minder te laten golven. Gelukkig zijn onze tassen en de tent goed waterdicht, en hebben we een mooie tarp gekregen van Jurgen zijn vader, zodat uiteindelijk alleen de schoenen hoefden te drogen. We hebben onszelf voorgehouden dat het niet onze hele vakantie zo slecht kan zijn. En dat hielp soms, zodat we ook heerlijk in de zon hebben gezeten.

Onze route liep via campings in Olburgen, Renkum, Tull en ‘t Waal en Dordrecht naar Zevenbergen. Ondanks de regen, de heuveltjes op de Veluwe en later de harde wind tegen hebben we gemerkt dat we de geplande afstand van veertig kilometer per dag wel kunnen halen. Het is wel vrij vermoeiend, omdat Joris vooral de eerste paar dagen nog moest wennen aan het reizen. Dat betekende dat hij niet best sliep in de fietskar en daarom ‘s avonds zo afgedraaid was dat hij al vroeg naar bed moest. Maar vroeg naar bed betekent voor kleine kindertjes ook vroeg weer op! Zodat onze vakantiegevoel een beetje weg was met dagen die ergens tussen 5 en 6 uur begonnen met het stilhouden van onze kleine wekker. Alle ‘buren’ op de camping vonden het geen probleem, eerder vermakelijk.

Na een bezoek aan een neef van Jurgen was het nog een klein stukje naar Zevenbergen waar we gisteren aankwamen bij Jurgen zijn vader. Vandaag hebben we een rustdag gehouden om wat dingetjes te regelen, zoals kleine reparaties uit(laten)voeren, de webpagina bijwerken en de vuile kleding wassen. Joris die dat bij ons thuis nooit ziet omdat de wasmachine in de kelder staat vond dat machtig mooie televisiebeelden.

No photos found for specified shortcode

Tijdens die eerste paar dagen hebben we al heel wat Plaatjes met Paul kunnen maken. Maar we zijn nog steeds op zoek naar nieuwe foto-opdrachten voor onze reis, zodat we een mooi bedrag bij elkaar kunnen trappen en schieten. Dus heb je een mooi idee voor een foto of sponsor je liever per kilometer, laat het ons weten.

Morgen rijden we weer verder. Er staat een bezoek aan een achterneefje van Jurgen op het programma voordat we verder Zeeland in rijden waar we uiteindelijk de kust opzoeken en echt naar het zuiden gaan rijden. Dan rijden we zo de buienradar af de zon tegemoet!

Het uitzwaaicommittee
Wie is er eerder in Gibraltar, de travelbug of wij?
Wat zon in Olburgen na een regenachtige dag
Joris' speelgoedschepje kwam toch nog van pas
Genieten van een lunch in de zon
Overtocht op de "Heen en weer wolf"

Elke lange reis begint met de eerste trap
Grote wasjes, kleine wasjes, stop ze in de wasmachine!

Dit bericht is geplaatst in 2011-2012 - Gibraltar, Reizen en getagd, . Bookmark de permalink.

8 Reacties op De kop is er af

1. Ben Huve zegt:

Dat was een nat begin van de reis, maar dat maakt de plaatjes wel lekker dramatisch.
    Maar na een paar dagen moet het natuurlijk wel eens droog worden anders wordt het een klamme bedoening vooral met deze temperaturen, enfin, veel campings hebben tegenwoordig droogtrommels.
    Een tarp is wel een uitkomst met nat weer , hebben er vorig jaar ook een gekocht.

We leven met jullie mee , en oh ja nog bedankt voor de NL stickers !

Groet en liefs,
    Ben & Ingrid

Hoi Ben & Ingrid,

Jammer dat we als het regent niet zo veel plaatjes maken. Maar die paar zijn inderdaad dramatisch…

Inmiddels is het lekker weer maar morgen komt er geloof ik al weer nieuwe neerslag.

Groeten uit een voor nu nog droog en zonnig België,

JuBaJo!

2. Judith Mulder zegt:

Fijn dat jullie gestart zijn! Dat goede weer komt zeker nog wel (waarschijnlijk zullen jullie in Frankrijk of Spanje nog wel eens naar een bui snakken).
    Dank jullie voor de sponsoring voor Eric zijn roeitochtje!! Daar was de rustdag ook handig voor 😉 Ik zal er zo een nog een opdracht voor jullie opzetten, dit is een goede stok achter de deur om het eindelijk te doen!
    Heel veel plezier en succes!!
    Groetjes Eric en Judith

Hoi Judith,

Ja de kop is eraf en inmiddels hebben we ook mooi weer. We hebben je opdracht ontvangen. Als het goed is zal de webmaster die er binnenkort opzetten.

Groeten en veel liefs uit een zonnig Belgie.

3. Ans Mellink zegt:

Hoi alledrie,
    Vandaag, zondag 7 augustus, weer thuisgekomen in de Hovenierstraat. We reden de laatste weken jullie route langs de Franse kust naar het noorden en bij elke fietser zeiden we, he daar heb je ze, maar nee, steeds waren het weer andere fietsers, in ieder geval geen 1 met een karretje erbij gezien! We kampeerden de afgelopen nacht in de buurt van Cap Gris Nez, boven Bologne sur Mer. Harde wind uit het zuidwesten, maar vandaag hadden jullie een rustdag hoorde ik van je moeder Barbara, ik weet trouwens niet waar jullie nu precies zitten.
    Een Tip voor Mont Michel: ‘s avonds bezoeken, lekker rustig en gratis muziek erbij van solo muzikanten, heel sfeervol. Maar ja, dan slaapt jullie mannetje misschien net. Lief fietswandelcampingtje op 3 km afstand vlakbij in Beauvoir, achter een Harrie Potter achtige villa, 15 euro per nacht. Van daaruit fietspad langs het kanaal naar de Mont Michel. Nou gaat deze reisleidster slapen, eindelijk weer in ons eigen bed. Groeten Ans en Daniel (slaapt al)

Hallo Ans en Daniel,

Bedankt voor jullie berichtje en de tips over Mont St. Michel. Wij zijn nu in de westhoek van de Landingskust van Normandie. Morgen of overmorgen beginnen we de oversteek van het schiereiland en gaan we richting Mont St. Michel.
      Groeten en veel liefs,

JuBaJo!

4. Ivar zegt:

Ha fietsers, lees dit nu pas dacht dat ik ee n mail kreeg a ls er updates waren. Enjoy en beniewd naar de rest wat snel.komt hoorde ik!

Groetjes ivar

Hoi Ief,

Er is toch echt een mail verstuurd hoor! Volgens mij zelfs wel 2.

Ik zal eens kijken of je wel in de lijst staat.